ohohsrilanka.reismee.nl

Bakken in december

Hallo lieve vrienden en familie,

Het werd weer hoog tijd om jullie op de hoogte te brengen van ons Sri Lankaans avontuur!

We hebben de decembermaand goed ingezet met ons eerste feestje in Colombo, samen met Anneleen en een Australische vriendin Cushla. Zij leidde ons naar de leuke plekjes in de stad. Dit zorgde ervoor dat we niet moesten overnachten, maar konden doorfeesten tot de eerste bus terug naar Matara vertrok.

Deze maand kregen we bezoek van onze stagebegeleidsters Kris en Leen. Het ontmoetingsweekend in Kandy met hen en onze medestudenten werd een interessant en gezellig weekend. We bezochten samen de Botanische tuin en de stageplaatsen van onze medestudenten. Daarna trokken we met ons tweetjes terug naar Matara en dit niet zoals altijd in de 8 uur durende bus, maar met de trein. Dit was een unieke ervaring; genieten van de adembenemende uitzichten terwijl je kan uitwaaien in de open deuren!

Daarna was het aan ons de beurt om Kris en Leen onze stageplaatsen te laten zien. Onze eerste indrukken werden door hen bevestigd, ze moesten ook enkele keren slikken bij het zien van de situaties. Maar vanaf we ze lieten kennis maken met kindjes in de schooltjes, waren ze al snel vertederd door deze schatten. De ongerepte natuur in de theeplantages zorgde voor de ideale sfeer om onze stage gesprekken te voeren, die heel positief waren :).

In de schooltjes worden onze doelen steeds concreter, we hebben al een hele planning opgemaakt rond de opstart van onze boerderijtjes en de Engelse lessen werpen ook hun vruchten af. Voor het elderly home zijn de stoffen reeds gekocht om alle vrouwen te voorzien van een nieuw kleedje.

We proberen deze vrouwen fit te houden door onze dag te beginnen met een stevige portie dans op Barbiegirl of de Marie Louise, dit vinden ze steeds geweldig! Pathe kurana (kleuren), blijft ook een geliefde activiteit. We zullen het elderly home vanaf januari iets minder bezoeken omdat we ons meer moeten concentreren op de schooltjes en om onze bachelorproeven tot een goed einde te brengen. Zo zullen we ook meer kunnen bereiken met de kindjes.

In Banagala merken we al een verschil, de kinderen gaan er echt op vooruit. Onze spelletjes rond het alfabet en de nummers hebben hier zeker bij geholpen, vol enthousiasme lopen ze op hun blote voeten over de kiezeltjes om als eerste de juiste letter of het juiste cijfer te grijpen. Zelf leren we ook heel wat bij van onze kindjes en hun omgeving, zopas mochten we deelnemen aan een Hindoeïstisch festival in de theeplantage. Dit was een gezellige bijeenkomst waar we ook de rest van de gezinnetjes mochten leren kennen. De andere avonden in Banagala genieten we van de rust die de omgeving biedt, samen de dag overlopen met een verse kokosnoot met zicht op de vallei en de daarbij horende natuurgeluiden.

Zoals jullie merken, vliegen de weken hier voorbij en er staat nog heel wat op het programma. Morgen trekken we met het gezin Kulatunga naar Yala National Park, waar we drie dagen mogen verblijven in een bungalow, midden in de jungle. We zijn benieuwd welke wilde beesten onze weg zullen kruisen. We kijken ook al uit naar de aankomst van Bie en Lieselotte, het zal voor ons een zwoele kerst worden dit jaar :). Daarna nemen we onze rugzak en trekken we de bergen in. 2012 zetten we in samen met hen en onze medestudenten, dit met een échte beachparty in Unawatuna.

We wensen jullie allen prettige kerstdagen en alvast drie dikke kussen voor het nieuwe jaar!

X X X

Hier de link naar de foto's die ons verhaal meer kleur zullen geven.

Voor de geïnteresseerden ons adres:

Brown's Hill 3/1
81000 Matara
Sri Lanka

Jana

Mannekes, ik ben zooo jaloers!
Mijn oldies vertrekken morgenmiddag ook naar ginder! Das echt hard, boske en bie die vertrekken, mijn eigen ouders! En ik zit hier thuis! :(
Die gaan trws ook samen met B&B bij de Leo zitten (rond de 6de jan!) :p
Da jungleverblijf is zowiezo top, dat hebben wij ook gedaan in Guatemala in zo'ne ecologische bungalow!
Ik ben al benieuwd naar de volgende verhalen!
Ge doet dat daar goe mannekes! Doe zo verder!

En geniet van het verblijf met Boske en Bie! Ik wil
oooook!
Al ne zaaaalige Kerst gewenst!

Tot wederhoren! ;)

marja

Wat ben ik blij weer wat van jullie te lezen(horen doen we wel van elle moeke en vake) Tof dat de kindjes het goe hebben en dat het daar allemaal naar wens gaat . Geniet van alles , fijne Kerstdagen gewenst en denkt toch ook af en toe eens aan Hertals. Wel plezant dat er bezoek op komst is.
Veel plezier en doe daar nog goe he
groetjes Marja

Charlotte

Super dat jullie het daar zo goed doen !!

Ann

Jullie zijn wel Kei Goe bezig !!!
Schitterende foto's alweer !!

Veel plezier met Bie en Lieselotte, dat zal nogal een FEEST worden daar !!!!

Dikke Kus,
Ann

Katrien!

* met de bungalow door het oerwoud, in het oerwoud ben je NOOIT alleen! *

Nu eventjes blok en examens en dan kan ik meegenieten van jullie avonturen! Internationale pas is aangevraagd ;) Veel plezier met Lokke en Bie!

xx

Julie DC

Amaai klinkt allemaal zo leuk! Zalige foto's ook, jullie zien er stralend uit!

Fijne kerst en geniet van jullie bezoek!

xx

dag Sofie en Astrid,

Heel zeker hebben jullie nu je zus Bieke en je vriendin
op bezoek...! Ze hebben er wat voor over om jullie op te zoeken hé.
Geniet ervan , ik wens jullie een fijn eindejaars toe.

Lien

Haha, oudjaar op het strand, het is eens iets anders!
Geniet van de volgende leuke weken daar !!
xxx

Dag Sofie, Bieke ,Astrid en Lisselotte

Het is de laatste dag van het jaar 2011
Zeker zullen jullie dat goed vieren...
toch oppassen met de drank in een vreemd land!!!
Ik wens jullie alvast een Zalig en Gelukkig Nieuwjaar2012

Tante Jose

Sofietje, is alles OK? is er verder nieuws?

Bedankt alvast voor het mooië PowerPointje!

dikke knuffel.