ohohsrilanka.reismee.nl

Bye bye Sri Lanka!

Beste vrienden en familie

Met een voldaan gevoel blikken we terug op ons avontuur! De laatste weken zijn we nog druk in de weer geweest.

Tijdens deze periode gingen we eerst langs het Elderly Home om afscheid te nemen van de vrouwen. We lakten al hun nagels, dit vonden ze geweldig! Na een partijtje bowling maakten we nog mooie kaders voor de foto's: Ons eerste afscheid zat erop!

Dan was het tijd voor de afscheidsweek in Morawaka. We maakten pakketjes voor de kindjes, met daarin de verzamelde kleren en schoenen uit België! Wat zagen ze er goed uit! We sloten af met heerlijke Sri Lankaanse cake tijdens een feestje.

Het laatste weekend besloten we naar ons favoriete baaike, Mirissa, te trekken. Waar we in een groen strandhutje op palen sliepen. Ideaal om afscheid te nemen van de zalig, warme Indische oceaan.

Met een camion volgeladen met tafels, stoelen en matrassen kwamen we aan in Banagala voor onze laatste week. Dennis en Anne hielpen ons nog een dagje met de afwerking van de schilderwerken. Het schooltje ziet er uit als nieuw!

Die week maakten we niet enkel de kindjes blij met een splinternieuwe outfit uit België, ook de gezinnetjes legden we in de watten. De vrouwen mochten na het theeplukken gratis komen shoppen in onze zelfgemaakte kledings- en schoenenwinkel. Daarna was het de beurt aan de mannen om per gezin een tafel, stoelen en matras in ontvangst te nemen. Al snel stond heel het dorpje voor onze deur, we trakteerden hen op nootjes en keken ontroerend toe hoe dankbaar ze waren met onze cadeau.

We genoten van onze laatste dagjes lesgeven in ons fleurig nieuw klaslokaaltje en sloten af met een heus pannenkoekenfeest. Daarna was het tijd voor samen met onze schatten te genieten van de 21 lieve kippetjes.

Doordat het zo'n leuke dag was, was het afscheid eens zo moeilijk. Onze kindjes bleven een beetje verdwaasd achter en wij bedwongen de traantjes. Wat we dachten onze laatste busrit te zijn, werd uiteindelijk een lift van een motor, met drie zaten we erop! Op deze manier konden we leuk afscheid nemen van de prachtige natuur.

Onze laatste nacht en dag brachten we door in de Ging Oya Lodge, waar het allemaal begon! Hier hebben we nog kunnen genieten van het zonnetje.

We kunnen het amper geloven dat onze zes maanden er opzitten! We willen zeker nog alle sponsors bedanken voor de steun, zonder jullie had dit alles nooit mogelijk geweest!

Vele groetjes en tot morgen!

Team Boons Marinus

Foto's! : https://picasaweb.google.com/105084129555613315397/

Marthe

Zo'n ontroerende foto's..
Jullie hebben dat prachtig aangepakt!
X

kimm

Mannekes, gelle hebt da kei goed gedaan ! Ze konnen niet beter af zijn met het team Boons Marinus!