ohohsrilanka.reismee.nl

Goodmorning teacher!

Hallo thuisfront!

Onze eerste maand zit er bijna op dus dringend tijd voor nieuwe blogavonturen.

Twee weken geleden trokken we na een dagje surfen naar Kandy. Daar was het op vrijdagavond een blij weerzien met de anderen. Tijdens een westers etentje met de nodige frietjes, keuvelden we gezellig bij. De volgende dag stond in thema van olifanten, zo hebben we een tochtje op een olifant gemaakt en hen een wasbeurt gegeven. Daarna werden we overrompeld door een stoet van olifanten door de straat op weg naar hun eetplaats. Deze uitstap was zeker het acht uur heen en acht uur terug reizen waard!

Het hoogtepunt van de laatste twee weken was onze stage in Banagala. We verloren ons hart aan zowel de superlieve, enthousiaste kindjes, de adembenemende natuur en de gastvrije leerkracht.

Het viel ons meteen op dat de sfeer hier, in vergelijking met Morawaka, veel gemoedelijker is. We denken dat dit te danken is aan Nishani, een gemotiveerde, zwangere leerkracht van 32 jaar. Dat zij Engels spreekt maakt het voor ons een stuk aangenamer, de samenwerking loopt hierdoor veel vlotter.

In Banagala begint de dag steeds met een ontbijtje op ons terras met een prachtig uitzicht. Van hieruit zien we de kindjes vanuit de bergen naar ons toe wandelen, van ver in het dal horen we: ‘GOODMORNING TEACHERS!'. Zo kan onze dag al niet meer stuk.
Na de ochtenddans, de Hockey Pocky, begint onze wandeling naar het schooltje dat hoger gelegen is. Hierbij laten onze kindjes maar al te graag hun omgeving zien. Zo aten we al enkele bloemetjes en maakten we kennis met het assortiment aan fruitbomen.

Het lesgeven verloopt erg vlot, we wisselen het werken af met spelletjes waarin ze hun leerstof oefenen. Het spelletje vlaggenroof was erg populair bij het inoefenen van de cijfers. 's Middags zijn we steeds verbaasd wanneer we ons derde bord rijst naar binnen spelen, het zijn steeds heel leuke, maar goed gevulde schooldagen.

Na een aantal racekes terug naar huis, roepen ze ons nog ‘BYEBYE' toe tot ze weer in het dal verdwenen zijn. 's Avonds kruipen we letterlijk in onze nest, slapen op een matras van stro, dat is ook eens iets anders ;)

Dit weekend begon vrijdag redelijk hectisch door de cycloon die het zuiden van het land trof. We schrokken wel even toen er enkele bomen in onze voortuin omvielen. Het werd al snel duidelijk dat het aangewezen was om binnen te blijven, zonder elektriciteit en water viel er wel niet veel te beleven. Zowel wij als de bevolking werden door de storm verrast, daar hij niet voorspeld was. We beseffen dat we geluk hebben gehad en staan toch even stil bij de slachtoffers en de nog steeds vermiste vissers.

Doordat de storm na vrijdag is gaan liggen, konden de anderen ons toch nog bezoeken in Matara. Dit werd alweer een gezellig weekend samen, gevuld met spaghetti, surfen en een Sri Lankaanse ‘Diner Dance' georganiseerd door de Lions club van Matara.

Een nieuwe stageweek is nog maar pas begonnen en we hebben al wilde plannen in ons achterhoofd om het schooltje in Morawaka een serieuze boost te geven. We hopen hierbij de nodige steun te krijgen van Kumari zodat we deze plannen kunnen verwezenlijken.

Zoals jullie lezen hebben wij er samen al heel wat zotte avontuurtjes opzitten, we zijn blij dat we deze samen kunnen trotseren want de Marinus en den Boons zijn een stevig team.

Dikke smakken vanuit de tropische theeplantage en oh ja, we hopen stiekem dat de Sint ook in Sri Lanka passeert ;)

Hier nog eens de juiste link naar onze fotoalbums, met nieuwe foto's! https://picasaweb.google.com/105084129555613315397

Cassie

Amaaaaaaaaaaai jaloers, zeker op die olifanten. Man toch zalig. Op dieje storm ben ik niet jaloers! Is wel erg!

Het gaat jullie daar goed, met of zonder elektriciteit, met of zonder spaghetti;). Geniet er nog van en kom maar af met die verhalen/foto's! Bye teachers

Cassie x

Lien

Zoo leuk dat allemaal te lezen!
Wel zot van die storm..

Foto's zijn super :-) Vooral de olifanten !
Doe da nog goed allebei !

x Lien

Katrien

Wooow zo ne storm olifanten, ik hoop dat je dat schattig baby olifantje een leibandje hebt aangedaan voor een nieuw vriendje voor onze ensor ! :)

Hier in Belgie is het ongelofelijk saai tegenover daar, wij hebben geen stormen laat staan wreemde/wilde dieren.
Ahja den 2de februari staat op jullie onbijt boterhammen met lekkere nutella choco! ;)

xxx

Julie DC

Leuk nog eens een blog te lezen!
Gelle zijd goe bezig daar!
Echt zalige foto's ook, kindjes zien er heel enthousiast uit. :-) En jaloers op de olifanten! ;-)

xxx

Kim

Amaai, olifanten wassen, zag er zalig uit op de foto's. Ge hebt al kei toffe dingen meegemaakt precies.

Die surfplekskes zien er ook wel bangelijk uit !

groetjes

Jes Ronny en Charlotte

Hoi,de mannekes

Gelle hed al heel wa belijft,de kinekes zullen blij zijn mee zo'n
2 plezante jufkes ,

alè,ullie amuzement nog !!
groetekes x

Hello Teachers,

Zaaaaaaaaaaalig, wat jullie daar allemaal meemaken, behalve die storm uiteraard !!
Olifanten wassen lijkt me wel een leuk evenement :))
En dan die Sint, die is echt wel ongelooflijk, dat hij jullie toch in Sri Lanka gevonden heeft !!!

Groetjes van de Lilse Dielse !!!

Hey Sofie,

Da wordt nen digitale Nieuwjaarsbrief dit jaar denk ik :))
't Is wa ver om efkes over en 't weer te wippen hè !!!

Veel groetjes en veel plezier
van de Lilse Dielse en vooral van je meterke !!

Katrijn

Nog steeds goe bezig daar, boonske!