ohohsrilanka.reismee.nl

En we gaan nog niet naar huis!

Hallo iedereen!

De laatste blog is nog niet zo lang geleden, maar ondertussen is er al weer heel veel gebeurd!

Sofie genoot van een rondreis samen met haar ouders en de familie uit Zwitserland! Daarna vlogen we er samen onmiddellijk terug in en werkten we het kippenhok verder af.

Deze week zijn we onze collega leerkracht, Nishani, gaan bezoeken in het moederhuis. Ze is bevallen van een jongentje, wat een schatje! Moeder en zoon maken het goed!

Nonkel Sjarel kwam ons nog een handje toesteken en installeerde de waterpomp terwijl wij twee het schooltje renoveerden. Oorspronkelijk wilden we het schooltje in een nieuw jasje steken met een likje verf, maar al snel bleek dat het gebouw meer nodig had. Het werd een heel renovatieproject: het uitkappen van de slechte stukken muur en alles weer opvoegen.

De nichtjes van Sofie (2,5 en 4 jaar) genoten die dag van het samen spelen met hun donkere leeftijdsgenootjes, dit was heel mooi om zien. Onze mannen ontfermden zich echt over de twee blanke, blonde meisjes.

Kim en Jasper zijn de eerste bezoekers die op hun eigen houtje in Banagala geraakt zijn en er dan ook nog eens overnacht hebben! Toch niet zo evident als je weet dat we daar in het midden van de jungle wonen!

Na een gezellige avond (met Chocotofs!) en een geslaagde nacht begonnen we samen met ons bezoek en de kindjes aan de schilderwerken. Ook al was het vakantie, toch stonden ze klaar om ons te helpen! Het afschuren en schilderen van alle tafels en bankjes verliep vlot, onze kleine helpertjes hingen ook vol met de fleurige kleurtjes!

Vandaag was het tijd voor een dagje Mirissa Beach. Zonder dat we doorhadden was het strand ineens leeg, we vroegen aan de locals wat er aan de hand was. Ze zeiden dat er een tsunami op komst was, eerst geloofden we dit niet en dronken nog rustig ons pintje leeg. Maar als snel bleek dat dit geen grap was, iedereen moest de kuststrook verlaten. We spoedden ons naar ons hoog genoeg gelegen huisje in Matara, dit was een hele opdracht: de stad Matara was 1 grote chaos! Uiteindelijk bereikte we ons huisje en konden Kim en Jasper ook veilig bij ons terecht. Het tsunami-alarm is nu opgeheven, fioew!

De komende weken hebben we nog heel wat kleine projectjes voor de boeg, zoals:

• De laatste likjes verf aan het schoolgebouw
  • Kippen kopen voor in het nieuwe kippenhok
  • De gezinnetjes in Banagala van tafels, stoelen en matrassen voorzien
  • Alle verzamelde kleren en schoenen vanuit België (nog eens super hard bedankt!) uitdelen
  • Laatste bezoek aan het Elderly Home
  • De schooltjes voorzien van het nodige materiaal zodat ze eventjes verder kunnen

Tussen al deze dingen door gaan we nog samen met Kim en Jasper van de zuidkust genieten en Sri Lankaans oudjaar vieren!

Daarna, we kunnen het zelf amper geloven, staan onze laatste 2 weken al voor de deur waarin we afscheid zullen moeten nemen van onze allerliefste schatjes! Maar daar denken we nu nog liever niet aan.

Dikke kussen!

Foto's! : https://picasaweb.google.com/105084129555613315397/

Kei & Paul

Amai weeral toffe foto's, kei leuk oem de mannekes en omgeving te herkenne :-) .
Gelle het daar weeral "hiejel hèt veut gewerkt" !!
Mooi zonnig scholeke en kleurrijke meubeltjes, wie kregt doa na ni gijre les :-) ?!
Hiejel blij dat de waterpomp trug draait op het bronwater en ook terug regenwater buffer!
Nog een boerderijtje erbij en mee 4 koeikes ?? Zalig, chapeau !!
Ge mut gelle mo Boerderijbouwers weurre :-)
Geniet nog van de laatste twee weken !!!
(hele geruststelling dat't Tsunami alarm voorbij is)
Dikke XXX van het thuisfront en groetjes aan de kindjes!
(zijn er fier op)

Tine

Ik kan het ook niet geloven dat voor ons al een jaar geleden is. In ieder geval héél veel succes bij't afscheid, dat zullen jullie nodig hebben.
Mooi wat jullie daar hebben gerealiseerd... ik ben benieuwd op de gepimpte schooltjes te zien als ik terug ga.
Wens Nishani en Chintaka aub een dikke proficiat!! It's a boy... whow!!! Hoe noemt hem??? x

Belle

Amaai jullie hebben daar al heel hard gewerkt!!! Echt chapeau, daar zullen ze zeker blij mee zijn en ze zullen jullie op deze manier nog lang herinneren. Geniet nog van jullie laatste 2 weken en tot snel! X

KIm

SOfieee manneke, kzien al uit naar de laatste blogverhaaltjes. Het was super daar me elle! Wa gelle daar toch allemaal nog aant uitwerken zij, chapeau! Een prachtstage, me de beste stagiairs eh ;) GOGOGO nog efkes alles uit de kast halen, maar daar twijfel ik niet aan! Doe nog verder zoals ge bezig bent, en tot snel! Kzien er al naar uit!!!
Groetjes Kim en Jap